Winderige tocht - Reisverslag uit Bad Zurzach, Zwitserland van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Winderige tocht - Reisverslag uit Bad Zurzach, Zwitserland van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Winderige tocht

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

13 Mei 2019 | Zwitserland, Bad Zurzach

Zondag 12 mei. De avond goed doorgebracht in ons hotel met volop eten, bier, wijn en leut. Rond 10 uur lag iedereen in zijn warme kleine (1,4 m breed) bedje. Lekke knus dicht bij elkaar. Op zondag ochtend hebben we moeder Ans in de bloemetjes gezet zelfs de oprichter(80+) van het hotel kwam met bloempje aanzetten, Ans heeft de hele dag op een wolk gezeten met al deze verwennerij. Het Frans ontbijt (stokbrood, jam , kaas, kaas en kaas) smaakte ons prima. Alles op behalve de kaas. Kwart over acht begon onze rit 167 km. Dit was de eerste droge dag. We genieten volop het waait flink maar meestal hebben we hem in de rug. We fietsen door een heuvelachtig landschap door vele druiven en fruit velden. Als we op de camping aankomen hebben Albert en Ans onze tenten al te drogen gelegd zodat we ze meteen op kunnen zetten. Het eten smaakte ons weer heerlijk maar helaas was het een koude avond zelf de wijn en een bezoek van een ooievaar kon ons niet warm maken. Dus lagen we ons tien uur in ons warme tentje.
Maandag 13 mei. We waren weer op tijd wakker en op weg. Het ontbijt bij de camper was weer lekker we hadden de gebakken eitjes twee dagen moeten missen(slecht weer en hotel). Weer volop zon en wind. Vandaag hebben we alles gehad wind van achteren, voren en van de zijkant. Niet zoveel klimmen veel langs kanalen, rivieren en riviertjes. We veel landen gehad Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. We hebben de grens wel een keer of 6 gepasseerd. Dwars door Bazel waar we de kerk hebben gezocht en sommigen hebben een gebedje gedaan. Alle boertjes, buitenlui en techneuten in onze groep hebben volop genoten en gediscussieerd over de heeeel lange sproei installaties in Frankrijk. We staan vandaag op de camping in Bad Zurzach waar de douches heerlijk schoon en warm zijn. De tentjes staan er weer en wachten op de vermoeide renners.

Toerclub

Toertocht naar Rome door 8 renners (Hans Bekkers, Ben van den Bogaard, Ad van den Bogaard, Frans Bukkems, Jos Kuijpers , Ko van Loon, Piet v.d. Tillaer, Ton van Zutphen) van de Keldonkse Toerclub met als begeleiders Albert en Ans vd Linden. Vertrek woensdag 8 mei aankomst in Rome vrijdag 24 mei.

Actief sinds 27 April 2019