Rome inzicht - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Rome inzicht - Reisverslag uit Trevignano Romano, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Rome inzicht

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

23 Mei 2019 | Italië, Trevignano Romano

Donderdag 23 mei. De dag begon prachtig met strak blauwe hemel en volop zon. Iedereen was op tijd wakker met dit prachtige weer. Allemaal druk in de weer met tent afbreken, fiets poetsen, hang wc, tandjes poetsen, ontbijt etc. We vertrekken en moeten het eerste stuk dalen wat we gisteren gestegen zijn naar de camping. Dus eerst 600 meter grind pad en dan over de 5 km hobbelige weg naar beneden. Na deze afdaling kregen we een steile klim van 22% van 300 meter. Dus weer puffen. Voorbij Orvieto stak een wild zwijn over net achter Ad en voor Jos door. Het zwijn keek Jos nog aan maar besloot hem met rust te laten!! We hebben na 60 km pauze in Soriano Nel Cimino. Albert en Ans hadden al grote moeite om van de camping af te komen(grindpad, smal, stijl etc) en kregen ook nog de nodige uitdagingen in Soriano Nel Cimino wat boven op een berg ligt met veel smalle straatjes waar de camper eigenlijk niet doorheen kan. Met de nodige stuurmans kunst, assistentie van Ans en boze Italianen vonden ze toch een plekje voor de pauze. Wij waren al eerder in het stadje na 60 km stijgen en dalen. We wachtte op een parkeer plekje met waterval. Na een half uur konden we op zoek naar Albert en Ans dat koste nog wat moeite in het bergachtige stadje. Na een pauze van een uur in de volle zon weer op pad. Ko viel bij vertrek nog tegen de vangrail omdat hij moesten stoppen voor een auto en niet zo snel uit zijn pedalen kon. Even op zijn tandjes bijten ribjes een beetje gekneusd. Het zwaarste deel van de dag met lange klimmen zit er op en het gaat nu veel op en neer en de klimmen zijn wat korter. Wel warm. Na 100 km willen we weer koffie maar kunnen niets vinden we stoppen ergens waarvan wij denken dat het een restaurant is, het blijkt een kinderdag verblijf. De kinderjuffen geven ons toch allemaal een bakje koffie (klein bakje espresso met veel suiker) we genieten er niet echt van drinken het uit beleefdheid op. Het was intussen ook zacht gaan regenen en we wachten tot het wat lichter word maar helaas. Na een half uur besluiten we aan te fietsen. We komen op wegen waar net een wolkbreuk is geweest ze staan blank. We worden dus niet nat van boven maar van de natte weg. De wegen zijn hier erg slecht. Hoe dichter we bij Rome komen hoe slechter ze worden. We manoeuvreren tussen de gaten, scheuren en plassen water. Een km of 5 voor de camping in Trevignano Romano begint dan toch te regen en worden we toch weer helemaal nat. Na 119 km zit de dag er weer op. Morgen het de grote dag. Frans is jarig. O ja en we komen ook in Rome aan. Na 17 dagen en 2237 km fietsen door Belgie, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland, Lichtenstein, Oostenrijk en Italie bereiken we onze eind bestemming.

• 23 Mei 2019 - 17:50

Miranda:

Knap hoor mannen...! Respect voor jullie. Letterlijk door weer en wind. Dat doe er niet veel.jullie na. Geniet van de laatste daagjes. En pap....wat fijn dat het zwijn je met rust heeft gelaten.. :-)

Gr Miranda en knuffel aan opa Jos van Jaydee.

• 23 Mei 2019 - 18:00

Sanne:

Het einde is in zicht!! Geniet van jullie avond en veel plezier morgen met de laatste tocht!! Dat wordt een makkie voor jullie die laatste kilometers!! Tot snel mannen!!

• 23 Mei 2019 - 19:07

Hannie:

Goed gedaan mannen! Jullie zijn er bijna. Jos, nog een paar koude nachten en dan heb je het weer lekker warm.......

• 23 Mei 2019 - 19:19

Laura (Bas, Sven, Lars En Maud):

Wow bikkels, morgen jullie laatste tocht. Wat een 'nat' avontuur!
    Wij zijn trots op jullie allemaal!