Regen - Reisverslag uit Mittersheim, Frankrijk van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Mittersheim, Frankrijk van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Regen

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

11 Mei 2019 | Frankrijk, Mittersheim

Zaterdag 11 mei. Gisteren rond 20.00 uur begon het te regenen een groepje zat te rikken en een groepje was jeu de boules aan het spelen. Het begon rustig maar later werd het wat heftiger vervolgens heeft het de hele avond geregend. Rond negen uur zaten we met zijn alle onder de luifel alwaar het bier, wijn en nootjes in overvloed werden genuttigd. We hadden dan ook wat te vieren omdat vandaag onze wekelijkse berijder van de toerclub volgauto is onderscheiden met een Koninklijk lindje vanwege zijn verdienste voor de Keldonkse gemeenschap en in het bijzonder voor de tourclub. Ter gelegenheid van deze onderscheiding hebben we eerder in de middag al een filmpje opgenomen om Harry te feliciteren. Het schijnt dat dit filmpje onder luid gejuich en applaus is ontvangen tijdens de receptie waarvoor dank. Na de een gezellige avond onder de luifel lag iedereen om 22.30 in bed en de regen hield nog steeds aan. Het heeft vervolgens de hele nacht geregend. s’morgens werd er wat geklaagd. De tenten van Jos/Frans, Ben/Ad en Hans/Piet hadden het niet droog gehouden. Slaapzak, luchtbed, schoenen, kussen etc alles nat. Na een geïmproviseerd ontbijt in de regen onder de luifel gingen we om 08.50 weer op pad. En er was regen van heel weinig tot heééééél veel. De tocht van vandaag ging over een heuvelachtig terrein met afwisselend een strakke wind van zij of van achteren. Na 1,5 uur een steile klim met tropisch bui. Hans was weer de kampioen van de dag met 3x lek. Tussenstand lekke banden klassement; 1 Hans 5x, Ko 1x, Ton 1x. Het absolute toppunt van de dag was dat we het laatste uur werden achter volgt door een hele donkere wolk. Wij gassen om hem voor te blijven en met succes na 126 km waren we op de camping in Mitterheim. Ans en Albert waren er al en hadden de camping al geïnspecteerd. Deze ASCI controleurs keurden hem af. 200 meter verder was een goedkoop hotelletje waar we ook terecht konden. En we waren net binnen toen de er een wolkbreuk plaats vond de donkere wolk had verloren. Nu zitten we binnen bij de kachel aan het bier de kastelein heeft de omzet van het jaar en wij bestellen er lustig op los. Morgen 154 km dan zien we wel weer de weersvoorspellingen zijn zonnig.

• 11 Mei 2019 - 15:36

Harrie V D Biggelaar:

Mannen super bedankt voor de leuke geste.
    Ik hoop dat jullie vanaf nu 'n regenvrije en mooie tochtkrijgen, en laat 'savonds het bier maar lekker vloeien

• 12 Mei 2019 - 07:48

Joke :

Soms is het ook niet zo erg dat het regent, in een hotelletje , droog,warm, lekker biertje. Wat wil je nog meer. Toch hoop ik dat jullie geen regen meer krijgen en dat het flink wat warmer mag worden. Petje af voor jullie.

• 12 Mei 2019 - 08:35

Bart:

Wij hopen dat het weer beter wordt dat fiets ook fijner succes .

Toerclub

Toertocht naar Rome door 8 renners (Hans Bekkers, Ben van den Bogaard, Ad van den Bogaard, Frans Bukkems, Jos Kuijpers , Ko van Loon, Piet v.d. Tillaer, Ton van Zutphen) van de Keldonkse Toerclub met als begeleiders Albert en Ans vd Linden. Vertrek woensdag 8 mei aankomst in Rome vrijdag 24 mei.

Actief sinds 27 April 2019