Jas aan, Jas uit rit - Reisverslag uit Verona, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Jas aan, Jas uit rit - Reisverslag uit Verona, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Jas aan, Jas uit rit

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

18 Mei 2019 | Italië, Verona

Vrijdag 17 mei. We hebben de nacht doorgebracht op de camping in Naturno. De camping was prachtig met een heerlijk verwarmde douch ruimte en overdekt zwembad. Ben en Albert hebben het zwembad getest de rest de douchruimte. Na ontbijt was het weer bewolkt en een graad of tien. Na een paar kilometer een mooie afdaling waar iedereen eens goed voor ging zitten. Behalve de laatste 4 want die zagen nog net op tijd dat we rechts af moesten. Ze hebben hun keel schors geschreeuwd om de ander tegen te houden. Maar helaas Ad, Frans, Hans en Piet gingen als een speer naar beneden. Bennie er nog harder achteraan om ze te stoppen. Dat lukte pas onderaan de prachtige afdaling. Voor straf moesten ze weer terug naar boven. Waar Jos, Ko en Ton vanaf een bankje genoten van de klauterende mannen. Het was prachtig. Ha, ha, ha. De rest van de dag was vlak en na 120 km zou de laatste klim van 3 km starten naar de camping. Halverwege deze klim mochten we echter niet verder “verboden voor fietsers” stond op het bord. Dus even puzzelen door de heren navigators. Na wat op en neer gefiets. Belsoten dat we heel de berg over moesten om toch bij de camping te komen. Dus in plaats van naar de 450 m moesten we eerst naar de 850 meter hoogte. Dus wilde enkelen met de bus maar die was er niet dus dan toch maar fietsen over steile helling tot 12%. Daarna weer afdalen naar de camping toen we daar waren bleken we 14 km extra gefietst te hebben. Met veel zweet en puffen. Op de camping in Terlago bleek dat Albert en Ans niet bij een winkel konden komen (geen toegang voor camper of gesloten) dus er was geen eten. Maar geen probleem op de camping was een pizzeria.
Zaterdag 18 mei. Na de pizzeria rechtstreeks naar bed het was al 22.00 uur!!! S’morgens bij ontbijt was er een zak (30x) Italiaanse bollen voor alle hongerige, de pizza was weer gezakt. Bij start enkele (Ko, Ben, Ton) bikkeltjes in korte broek. Als snel was er regen niet hard maar wel nat. Het was wat moeilijk om van de camping af te komen. Wat zoek werk bracht on naar beneden en in Trento pakte we onze route weer op. Hele dag regenjas aan, uit, aan, uit, aan , uit etc. Laatste uur allemaal aan omdat de regen wat dichter was geworden. Hele dag vlak lang rivier en afwater kanalen gefietst. Met een stijl bultje van 3 km lang waar onze kuiten weer even moesten wennen aan een helling van 14%. Na 110 km waren we op om 14.30 uur op onze camping bij de boer net voor Verona. Bij aankomst weer chips, nootjes, worst, koffie en bier. We hebben onze tentjes opgezet onder een veldschuur zodat we geen last hebben van de verwachtte regen. Voor morgen zijn de voorspellingen het zelfde(af en toe droog) dus weer jas aan jas uit tocht.

• 18 Mei 2019 - 18:55

Leo En Jeannette:

ha beste jongens, jullie zijn kanjers hoor! Het gaat niet allemaal van een leien dakje, lezen wij wel! Maar dat maakt het ook net tot een extra leuke uitdaging! Jullie trotseren alles, het gaat steeds goed en des te groter zal de voldoening achteraf elke dag weer zijn! Ga zo door, veel plezier samen en veel succes verder om jullie mooie einddoel te bereiken! Toi toi toi!!

• 20 Mei 2019 - 03:04

Sanne:

Ik heb t al vaak gezegd tegen mijn bejaarden; ik doe het ze niet na!! Weer knap gedaan allemaal!! 14km extra, wat klimwerk, regen en wind jullie doen het allemaal maar gewoon!! Nog heel veel.plezier samen en succes!! Tot over 6 nachtjes slapen (jaja we tellen het nog steeds af ;) )