De eerste dagen - Reisverslag uit Malling, Frankrijk van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Malling, Frankrijk van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

10 Mei 2019 | Frankrijk, Malling

Woensdag 8 mei 08.15 verzamelen we bij Ans en Albert vd Linden voor de start van onze fietstocht naar Rome. Albert heeft de afgelopen weken veel tijd besteed om de camper voor te bereiden klaar te maken voor de reis. De camper is van allerlei foefjes voorzien om te zorgen dat tassen, tenten, stoelen, tafels, kookstellen, pannen , borden, bestek, eten, koffie, wijn en bier zo efficiënt mogelijk worden opgeslagen. Ans heeft gezorgd dat we voldoende eieren, krentenbollen, noodels, knakworsten, paste, bier en wijn voor de komende 17 dagen. Want zolang gaan we er over doen naar Rome. In 17 dagen fietsen Hans, Piet, Ad, Ben, Ko, Ton, Frans en Jos de 2142 km naar Rome. Dus 126 km per dag.
We worden uitgezwaaid door familie vrienden, fiets collega’s en vage kennissen. Na de knuffels, groepsfoto en een paar traantjes stappen we op de fiets in zuidelijke richting. Intussen komen er ook een paar traantjes van boven. Niet hard we worden er amper nat van. In Lieshout en in Geldrop staat het noodlot toe 2x lek voor Hans. We trappen er lustig oplos met de hele dag een stevige wind recht van voren. In Hamont-Achel eerste pauze en koffie bij de camper. Daarna wij weer op de fiets verder terwijl Ans en Albert richting camping in Vaals rijden. In Stein na 100 km koffie als we buiten komen is het nu echt gaan rekenen en de regenjasjes moeten aan. Dwars door Maastricht richting heuvels van Zuid-Limburg. De Bemeler berg is de eerste er zullen er nog vele volgen. Ad heeft wat moeite met schakelen dus gaan we in Geulle naar de fietsenmaker en dan weer door de regen verder naar de camping in Vaals. Door en door nat komen we daar na 140 km fietsen aan. We hebben geregeld dat we in de recreatie zaal mogen slapen dus de tentjes blijven in de camper. Na een pilsje en douch gaan we snel naar de Italiaan waar we ook de wedstrijd van het jaar kunnen kijken Ajax- Tottenham. Verder geen melding over deze wedstrijd via dit medium. Terug op de camping is onze was niet droog, de droger heeft zijn werk niet gedaan ondanks de €10 die we erin gestopt hebben. De lucht bedjes worden opgeblazen en slapen, één enkeling snurken, maar.
Donderdag 9 mei zijn we vroeg 06.30 uur wakker en de zon schijnt. Dus worden de kleertjes vlug opgehangen zodat het zonnetje zijn werk kan doen. Het ontbijt en de eitjes van Tiny smaken en ons prima. Met strakke buikjes en voldoende energie gaan we om 08.30 uur op weg naar Dasburg in Duitsland. We draaien van de camping af richting Aken een klimmetje en Ko rijdt lek. In het zonnetje maken we de band en even later zijn we weer onderweg. Richting Aken waar we dwars doorheen fietsen het zonnetje kruip langzaam aan weg en de wolkjes zien er dreigend uit. We fietsen over de Vennbahn een fietspad langs een spoorlijn die van Aken naar St Vith loopt. We stijgen naar de 700 meter hoogte met veel vals plat en een afsluitende klim van 3 km. Het regent inmiddels weer en we zijn weer door en door nat als we in Dasburg aan komen. Hier een goede was machine en droger we betalen voor 2 machines maar draaien en drogen er 5. En de regen gaat ook de hele avond door. We zetten twee tenten op onder een paar luifels en 4 man salpen in de douch ruimte.
Vrijdag 10 mei worden we wakker en de mist hangt boven de camping alles is nat en klam. Maar als we om 08.30 aanrijden schijnt de zon bij een temperatuur van 6 graden. De eerste kilometers gaat het veel open neer maar later rijden we langs de moezel richting Malling in Frankrijk. Het is de hele dag zonnig en temperatuur stijgt tot zo’n 20 graden. Na 110 km (met 800 hoogtemeters) zijn we op de camping een rustig dagje dus.

• 10 Mei 2019 - 18:17

Hannie:

Nou mannen, dat gaat goed met jullie! En lekker warm, 20 graden, daar zijn wij jaloers op hoor. Veel plezier en succes de komende dagen en lekker slapen straks! Groetjes van Hannie en kusjes voor Jos