Nog kouder - Reisverslag uit Naturns, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu Nog kouder - Reisverslag uit Naturns, Italië van Toerclub Keldonk - WaarBenJij.nu

Nog kouder

Blijf op de hoogte en volg Toerclub

16 Mei 2019 | Italië, Naturns

Woensdag 15 mei. S ’morgens tijdens het ontbijt was het een graad of zes. Na het gezonde eirijke ontbijt gingen we weer op pad. Het eerste deel ging over een grindpad van ongeveer 7 km waar Piet lek reed. Met vereende krachten de band gemaakt en weer verder richting Arlberg pas waar we vandaag overheen moeten we gaan stijgen van 300 naar 1802 meter en daarna afdalen naar Landeck wat ongeveer op 750 meter hoogte licht. We hebben allemaal een regenjas aan tegen de kou. Na 20 km hebben we 1000 km gereden vanaf Keldonk. De eerste 80 km klommen we van 300 naar 800 meter. Daarna werd het stijgings percentage wat hoger en de versnellingen wat kleiner. De regenjasje gaan uit zodat het zweet gemakkelijker naar buiten kan. De temperatuur zakt verder naar mate we hoger komen, boven is het 1 hele graad. Als we 1300 meter hoog zijn ligt er sneeuw langs de weg en inde bomen. We rijden door tunnels waar enkele auto’s langs razen en dat veroorzaakt een oorverdovend geluid in de tunnel. We horen ons eigen gehijg niet meer. En zo gaan we naar boven trappend, hijgend, zwetend en soms vloekend. Op 1800 meter en na 100 km zijn we boven, moe maar voldaan en blij dat de klim er op zit. Albert en Ans zijn ook boven en we genieten samen van een bakje koffie en gebak in het restaurant. Dan begint de reis naar beneden. 30 km dalen door de kou en tegenwind. We bibberen en trappen lekker naar beneden. De wind suist langs onze oren en onze regenjasjes (weer aan gedaan) wapperen er lustig op los. We halen nog een paar fietsers in die het niet zo leuk vonden dat we in hun slipstream zaten. In Landeck hebben we geluk de camping is nog gesloten. Ha, ha ,ha. We waren toch al van plan om naar een hotel te gaan. Na een paar hotels (te duur, geen plek voor camper etc) belanden we Hotel Sonne waar we in 2012 tijdens de Padua tocht van een heerlijke schnitzel hebben genoten. Iedereen was dan ook voorstander om vanavond van het zelfde menu te genieten. Na wat onderhandelingen met de eigenaar hadden we 4 kamers, 8 bedden, 10 diners, 10 ontbijtjes en parkeerplek voor de camper geregeld.
Donderdag 16 mei. Bij vertrek is het 3 graden de zon schijnt en weinig wind. Vandaag staat de Reschen pas op het programma. En we eindigen in Naturno in Italië. Na een paar km kunnen de regenjasjes, tegen de kou, weer uit. Door de lichte stijging en de zon was het aangenaam fietsen. We stoppen nog even bij het kerkje in Tosens waar we 2012 ook zijn geweest tijdens de Padua tocht. Na 43 km begint de klim van 900 naar 1400 meter. Weer pittig maar niet zo zwaar en lang als gisteren. Boven op de berg in Nauders staan Albert en Ans ons weer op te wachten met koffie, brood en noedels. We zitten daar lekker in de zon maar na 45 minuten is het weer tijd om onze weg te vervolgend we stijgen nog wat door en rijden Italië binnen. Waar we het tijd vinden om onze beenstukken uit te doen en in korte broek verder te fietsen. We dalen weer lekker door weilanden en boomgaarden waar we af en toe nat worden van de regen installaties .Na 100 tijd voor koffie en er is ook Italiaans ijs voor iedereen. Zelfs voor Ben die dat eigenlijk niet lust. Intussen is de zon weer vertrokken en vallen er een paar druppels. Na 126 km zijn we dan om 16.30 uur op de camping waar Albert en Ans de koffie, muffins, bier en chips al klaar hebben staan.

• 17 Mei 2019 - 05:58

Joke:

Het is leuk jullie te volgen, jammer dat het weer niet echt mee werkt.
    Petje af, ondanks het weer toch vrolijk .

• 17 Mei 2019 - 08:00

Peter En Jolanda:

Succes mannen!! en nu maar hopen hoe zuidelijker hoe meer zon!!
    Groeten uit Keldonk.

• 17 Mei 2019 - 08:57

Annie En Tiny:

Hoi Mannen en volgers Ans en Albert.
    Al over de helft petje af voor jullie ondanks de regen en kou.
    Veel succes voor de rest van de tocht hoopelijk beter weer!!!

• 17 Mei 2019 - 12:10

Mari En Gerda Meulepas:

Hallo Rome-gangers,

Mooi dat jullie de helft er al op hebben zitten en nu in het noorden van Italië zijn. We lezen jullie goede verslagen met plezier en kunnen jullie zo een beetje volgen.
    Veel succes en plezier verder.

• 17 Mei 2019 - 12:46

Sanne Zijlmans:

Goed bezig mannen! En fijn hoor dat Albert en Ans jullie zo goed verzorgen!!! Jammer van het weer, maar wie weet wat er nog komen gaat met een heerlijk zonnetje. Jullie hebben het iig verdiend!!
    Heel veel succes en plezier samen nog!!

• 17 Mei 2019 - 14:27

Elly:

Hè heren jullie hebben flink af moeten zien met al die regen. Volgens de voorspellingen wordt het weer vanaf nu alleen maar beter. In Rome schijnt in in ieder geval de zon. Hopelijk kun je de laatste week genieten van het prachtige landschap, en met veel zonneschijn zodat je s’avonds wel verdiend en voldaan van je pilsje kunt genieten.